26 december 2016

GOD FORTSÄTTNING


God fortsättning kära vänner 
som smyger runt på min blogg. 
Hur har ni haft det? 
Blev det den där underbara julen som ni drömt om?
Med vit snö, den vackraste granen, 
perfekt skinka, dröm julklappen,
 kärlek och glädje? 




För vår familj blev julen inte riktigt 
som vi tänkt oss
först bröt vårt yngste barnbarn
benet runt lucia.
Och sedan i julveckan 
fick jag  besök av ett förkylningsvirus 
som klubbade mig.
Och som grädde på moset också
 gav mig en förskräcklig hosta
så John Blund fick inte chansen att natta mig under flera dagar.


Det blev ingen resa till vår underbare son
med go familj i Motala 

inga kramar av barn och barnbarn.
Ingen gammal krokig tomte 
som alltid kommer på besök hos vår sons familj.
Nej, det blev inte riktigt som vi tänkt......



Idag mår jag mycket bättre och förkylningsviruset är på väg att lämna mig och troligen på väg att  uppsöka någon ny, helt ovetande person, 
att sätta klorna i.
Var på er vakt det är snart nyår!!



Kramar till alla
Raina

6 kommentarer:

  1. Hej, så tråkigt det är att inte få vara frisk när den stora högtiden infaller, men baciller tar minsann ingen änsyn:( Du är i gott sällskap av tre drottningar! som också blivit smittade av förkylningsbaciller! Hoppas nu att du är frisk till nyår det är ju en
    fin högtid det också! Kryapådig hälsningar från Borensberg:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, önskar dig allt gott och God fortsättning! Kram Raina

      Radera
  2. Vilka fina foton.
    Så synd att du blev sjuk över julhelgen men tyvärr struntar bacillerna i det.
    Krya på dig.
    gun

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla och god fortsättning och Gott Nytt År önskar jag dig! Kram

      Radera
  3. Lilla gumman det är som det är, ibland kommer man inte undan. Jag har inget att klaga på. Min Jul har varit precis lagom länge. Nu kommer ju Nyåret, det bliver också bra,
    Att man får vara med en sväng till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar dig en riktig god fortsättning på veckan och Ett Gott Nytt År! Kram

      Radera